Joakim Örnstig ny marknads- och kommunikationschef för fackförbundet DIK

Joakim Örnstig är fackförbundet DIK:s nya marknads- och kommunikationschef. Han kommer närmast från Friskis&Svettis Stockholm. Joakim Örnstig tillträder 31 maj.

– Att få ansvaret som DIK:s nya marknads- och kommunikationschef är ett drömjobb då jag får möjligheten att jobba i en verksamhet som hjälper och står bakom de som precis som jag brinner för kultur och kommunikation, säger Joakim Örnstig.

Joakim Örnstig har mer än 20 års erfarenhet från olika ledande befattningar inom kommunikation, marknadsföring, opinionsbildning och strategiskt varumärkesarbete, både från kommersiella och ideella verksamheter och på byrå.

– Vi är så glada att få Joakim till oss. DIK står inför många nya roliga och viktiga frågor och vi arbetar hela tiden för att bli bättre och erbjuda mer för våra medlemmar. Joakims erfarenheter och kunskaper kommer göra oss ännu starkare inom områdena kommunikation och kultur, säger Helen Hellströmer, vd för DIK.

Om DIK
DIK är facket för alla som arbetar eller studerar inom kultur och kommunikation. DIK har fler än 20 000 medlemmar runt om i landet och ingår i Saco, Sveriges akademikers centralorganisation. DIK är partipolitiskt obundet.

För mer information, vänligen kontakta:
Robert Stjernberg, pressansvarig DIK
robert.stjernberg@dik.se
072-724 84 10