Medlemsavgift och betalning

Vanliga frågor om medlemsavgift och betalning.

Vad kostar det att vara medlem?

Svar: Medlemsavgiften beror pÄ sysselsÀttning och inkomst. Du kan rÀkna ut din avgift genom att fylla i de olika stegen nÀr du pÄbörjar att ansöka om ett medlemskap.

Se hela listan med medlemsavgifter

Vilka betalningssÀtt finns det?

Svar: Du fĂ„r en faktura per mĂ„nad och vĂ€ljer hur du vill betala – med avi, e-faktura eller autogiro. Med de tvĂ„ sista slipper du fakturaavgiften och gör miljön en tjĂ€nst. 

E-faktura  VÀljer du e-faktura skickas den direkt till din internetbank. DÄ Àr uppgifterna redan ifyllda, du slipper fakturaavgiften och behöver bara godkÀnna betalningen. SÄ hÀr ansluter du dig: 

  • Logga in pĂ„ din internetbank. 

  • VĂ€lj e-faktura. 

  • Sök pĂ„ DIK. 

  • Markera DIK och följ instruktionerna. 

Autogiro  Med autogiro dras medlemsavgiften automatiskt frĂ„n ditt konto varje mĂ„nad och pengarna skickas till vĂ„rt bankgiro. I vissa fall krĂ€vs ett betalnummer för registrering av autogiro hos banken och i sĂ„ fall Ă€r det ett identifieringsnummer – nĂ€mligen ditt 10-siffriga personnummer utan bindestreck. För att skaffa autogiro loggar du in pĂ„ din internetbank och gör en ansökan. Om du vill avsluta ditt autogiro hör du av dig till oss eller till din bank. 

Var hittar jag mina fakturor?

Svar: Alla fakturor finns samlade pÄ Mina sidor. Logga in och vÀlj "Mina fakturor" i menyn.