Medlemsavgift och betalning

Vanliga frågor om medlemsavgift och betalning.

Vad kostar det att vara medlem?

Svar: Medlemsavgiften beror på sysselsättning och inkomst. Du kan räkna ut din avgift genom att fylla i de olika stegen när du påbörjar att ansöka om ett medlemskap.

Se hela listan med medlemsavgifter

Vilka betalningssätt finns det?

Svar: Du får en faktura per månad och väljer hur du vill betala – med avi, e-faktura eller autogiro. Med de två sista slipper du fakturaavgiften och gör miljön en tjänst. 

E-faktura 
Väljer du e-faktura skickas den direkt till din internetbank. Då är uppgifterna redan ifyllda, du slipper fakturaavgiften och behöver bara godkänna betalningen. Så här ansluter du dig: 

  • Logga in på din internetbank. 

  • Välj e-faktura. 

  • Sök på DIK. 

  • Markera DIK och följ instruktionerna. 

Autogiro 
Med autogiro dras medlemsavgiften automatiskt från ditt konto varje månad och pengarna skickas till vårt bankgiro. I vissa fall krävs ett betalnummer för registrering av autogiro hos banken och i så fall är det ett identifieringsnummer – nämligen ditt 10-siffriga personnummer utan bindestreck. För att skaffa autogiro loggar du in på din internetbank och gör en ansökan. Om du vill avsluta ditt autogiro hör du av dig till oss eller till din bank. 

Var hittar jag mina fakturor?

Svar: Alla fakturor finns samlade på Mina sidor. Logga in och välj "Mina fakturor" i menyn.