Hillevi Good – ny kommunikations- och marknadschef på DIK

Den 28 mars börjar Hillevi Good som kommunikations- och marknadschef på DIK.

– Medlemmarna i DIK gör viktiga jobb, och det kĂ€nns vĂ€ldigt roligt och meningsfullt att fĂ„ jobba för deras bĂ€sta och samtidigt fĂ„ anvĂ€ndning för alla de erfarenheter jag har med mig sedan tidigare. Jag tror att ett starkt fokus pĂ„ viktiga sakfrĂ„gor och en bra kombination av digitalt och personliga kontakter kommer vara framgĂ„ngsfaktorer i att stĂ€rka rekryteringen, sĂ€ger Hillevi Good. Hillevi Good kommer nĂ€rmast som chef för vĂ€rvning och organisering pĂ„ fackförbundet Kommunal, och har tidigare arbetat pĂ„ KTH och Nationellt centrum för kvinnofrid. Hon har en magisterutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap. – Det kĂ€nns fantastiskt att Hillevi Good vill börja hos oss pĂ„ DIK. Hon har den perfekta kombinationen av att ha koll pĂ„ effektiva metoder, samtidigt som hon förstĂ„r ideologi och varför facket har en sĂ„ viktig roll i dagens samhĂ€lle. Jag ser sĂ„ mycket fram emot att hon sĂ€tter ordentlig fart pĂ„ DIK:s arbete med att vĂ€rva nya medlemmar, sĂ€ger Johanna Lindell, vd för DIK. Hillevi Good börjar arbeta pĂ„ DIK 28 mars. Om DIK DIK Ă€r facket för alla som arbetar eller studerar inom kultur, kommunikation och kreativ sektor. DIK har cirka 20 000 medlemmar runt om i landet och ingĂ„r i Saco, Sveriges akademikers centralorganisation. DIK Ă€r partipolitiskt obundet. För mer information och intervjuer: press@dik.se 08-480 040 10