Missa inte DIK:s programpunkt på Publikom.
Panelsamtal: Rollen som kommunikatör
Vad innebär det egentligen att vara kommunikatör idag? Förväntas jag vara både specialist och generalist samtidigt? Kommunikationsavdelningar omfattar ofta flera olika roller, men ledningen saknar ibland en tydlig förståelse för vad som är rimligt att kräva, vilket kan skapa en utmanande arbetsmiljö.
I detta panelsamtal, arrangerat av fackförbundet DIK, möter vi tre erfarna kommunikatörer som delar sina perspektiv. De diskuterar kommunikatörsrollens bredd, hur många olika arbetsuppgifter som är rimliga att kombinera i en tjänst, hur en sund arbetsmiljö kan se ut och hur yrket utvecklas i takt med nya krav och förväntningar.
Paneldeltagare
Maria Ahnér, Kommunikatör och verksamhetsutvecklare, Försäkringskassan.
Pascal Tshibanda, Kommunikationsdirektör, Botkyrka Kommun.
Moderator: Hillevi Good, Kommunikationschef, fackförbundet DIK
När: 26 mars klockan 11:20 - 12.00
Var: Münchenbryggeriet, Stockholm, i Plenumsalen
Gå till anmälningssidan (se nedan hur du gör för att få rabatt).
DIK-medlemmar får 1200 kronors rabatt
Som medlem i DIK får du rabatt på biljetten. Skriv in koden "DIK1200" när du anmäler dig till mässan så får du DIK-rabatten på hela 1200 kronors rabatt på mässpriset på en fullvärdig deltagarbiljett (ord. 6900 kr). (Rabatten gäller bara på två-dagarsbiljetter). Det som ingår i biljetten är: Två heldagar med föreläsningar, spännande möten och valbara seminarier. Lunch, fika och bankett med trerätters middag, underhållning och prisutdelning av priset Megafonen.
Detta är Publikom
Publikom är mötesplatsen som samlar personer som arbetar med någon form av kommunikation inom offentlig verksamhet. Med tonvikt på hur man skapar kommunikation som driver och utvecklar samhälle och verksamheter. Vikten av väl genomtänkt kommunikation, särskilt inom offentlig sektor ökar för varje dag. I en tid när såväl sant som falskt finns lättillgängligt på internet och i många andra kanaler ökar kraven på landets kommunikatörer. Information behöver nå rätt person, i rätt tid och på rätt sätt.
Hur navigerar man som kommunikatör i ett mycket brett uppdrag i kommun, region och på statliga myndigheter? Är det de traditionella mediernas kanaler eller de egna som ska få mest uppmärksamhet från kommunikationsavdelningen? Vilka är framgångsrecepten för att påverka beteende och på vilket sätt främjar man medborgardialog och säkrar att alla medborgare inkluderas?
Detta och mycket mer presenteras under Publikom!
Läs mer om eventet här.
Publikom arrangeras den 25-26 mars 2025 på Münchenbryggeriet i Stockholm.