Missa inte DIK:s programpunkt pÄ Publikom.
Panelsamtal: Rollen som kommunikatör
Vad innebÀr det egentligen att vara kommunikatör idag? FörvÀntas jag vara bÄde specialist och generalist samtidigt? Kommunikationsavdelningar omfattar ofta flera olika roller, men ledningen saknar ibland en tydlig förstÄelse för vad som Àr rimligt att krÀva, vilket kan skapa en utmanande arbetsmiljö.
I detta panelsamtal, arrangerat av fackförbundet DIK, möter vi tre erfarna kommunikatörer som delar sina perspektiv. De diskuterar kommunikatörsrollens bredd, hur mÄnga olika arbetsuppgifter som Àr rimliga att kombinera i en tjÀnst, hur en sund arbetsmiljö kan se ut och hur yrket utvecklas i takt med nya krav och förvÀntningar.
Paneldeltagare
Maria Ahnér, Kommunikatör och verksamhetsutvecklare, FörsÀkringskassan.
Pascal Tshibanda, Kommunikationsdirektör, Botkyrka Kommun.
Moderator: Hillevi Good, Kommunikationschef, fackförbundet DIK
NĂ€r: 26 mars klockan 11:20 - 12.00
Var: MĂŒnchenbryggeriet, Stockholm, i Plenumsalen
GÄ till anmÀlningssidan (se nedan hur du gör för att fÄ rabatt).
DIK-medlemmar fÄr 1200 kronors rabatt
Som medlem i DIK fÄr du rabatt pÄ biljetten. Skriv in koden "DIK1200" nÀr du anmÀler dig till mÀssan sÄ fÄr du DIK-rabatten pÄ hela 1200 kronors rabatt pÄ mÀsspriset pÄ en fullvÀrdig deltagarbiljett (ord. 6900 kr). (Rabatten gÀller bara pÄ tvÄ-dagarsbiljetter). Det som ingÄr i biljetten Àr: TvÄ heldagar med förelÀsningar, spÀnnande möten och valbara seminarier. Lunch, fika och bankett med trerÀtters middag, underhÄllning och prisutdelning av priset Megafonen.
AnmÀl dig till Publikom med DIK-rabatt
Detta Àr Publikom
Publikom Àr mötesplatsen som samlar personer som arbetar med nÄgon form av kommunikation inom offentlig verksamhet. Med tonvikt pÄ hur man skapar kommunikation som driver och utvecklar samhÀlle och verksamheter. Vikten av vÀl genomtÀnkt kommunikation, sÀrskilt inom offentlig sektor ökar för varje dag. I en tid nÀr sÄvÀl sant som falskt finns lÀttillgÀngligt pÄ internet och i mÄnga andra kanaler ökar kraven pÄ landets kommunikatörer. Information behöver nÄ rÀtt person, i rÀtt tid och pÄ rÀtt sÀtt.
Hur navigerar man som kommunikatör i ett mycket brett uppdrag i kommun, region och pĂ„ statliga myndigheter? Ăr det de traditionella mediernas kanaler eller de egna som ska fĂ„ mest uppmĂ€rksamhet frĂ„n kommunikationsavdelningen? Vilka Ă€r framgĂ„ngsrecepten för att pĂ„verka beteende och pĂ„ vilket sĂ€tt frĂ€mjar man medborgardialog och sĂ€krar att alla medborgare inkluderas?
Detta och mycket mer presenteras under Publikom!
LÀs mer om eventet hÀr.
Publikom arrangeras den 25-26 mars 2025 pĂ„ MĂŒnchenbryggeriet i Stockholm.