Rollen som kommunikatör i fokus på Publikom

DIK medverkar på Publikom – en konferens för dig som jobbar med kommunikation i offentlig sektor. Den arrangeras 25-26 mars på Münchenbryggeriet i Stockholm. Här kan du se mer om DIK:s programpunkt och dessutom får du rabatt om du är DIK-medlem!

Missa inte DIK:s programpunkt pÄ Publikom.

Panelsamtal: Rollen som kommunikatör

Vad innebÀr det egentligen att vara kommunikatör idag? FörvÀntas jag vara bÄde specialist och generalist samtidigt? Kommunikationsavdelningar omfattar ofta flera olika roller, men ledningen saknar ibland en tydlig förstÄelse för vad som Àr rimligt att krÀva, vilket kan skapa en utmanande arbetsmiljö.

I detta panelsamtal, arrangerat av fackförbundet DIK, möter vi tre erfarna kommunikatörer som delar sina perspektiv. De diskuterar kommunikatörsrollens bredd, hur mÄnga olika arbetsuppgifter som Àr rimliga att kombinera i en tjÀnst, hur en sund arbetsmiljö kan se ut och hur yrket utvecklas i takt med nya krav och förvÀntningar.

Paneldeltagare

  • Maria AhnĂ©r, Kommunikatör och verksamhetsutvecklare, FörsĂ€kringskassan.

  • Pascal Tshibanda, Kommunikationsdirektör, Botkyrka Kommun.

  • Moderator: Hillevi Good, Kommunikationschef, fackförbundet DIK

NĂ€r: 26 mars klockan 11:20 - 12.00
Var: MĂŒnchenbryggeriet, Stockholm, i Plenumsalen

GÄ till anmÀlningssidan (se nedan hur du gör för att fÄ rabatt).

DIK-medlemmar fÄr 1200 kronors rabatt

Som medlem i DIK fÄr du rabatt pÄ biljetten. Skriv in koden "DIK1200" nÀr du anmÀler dig till mÀssan sÄ fÄr du DIK-rabatten pÄ hela 1200 kronors rabatt pÄ mÀsspriset pÄ en fullvÀrdig deltagarbiljett (ord. 6900 kr). (Rabatten gÀller bara pÄ tvÄ-dagarsbiljetter). Det som ingÄr i biljetten Àr: TvÄ heldagar med förelÀsningar, spÀnnande möten och valbara seminarier. Lunch, fika och bankett med trerÀtters middag, underhÄllning och prisutdelning av priset Megafonen.

AnmÀl dig till Publikom med DIK-rabatt

Till anmälningssidan

Detta Àr Publikom

Publikom Ă€r mötesplatsen som samlar personer som arbetar med nĂ„gon form av kommunikation inom offentlig verksamhet. Med tonvikt pĂ„ hur man skapar kommunikation som driver och utvecklar samhĂ€lle och verksamheter.  Vikten av vĂ€l genomtĂ€nkt kommunikation, sĂ€rskilt inom offentlig sektor ökar för varje dag. I en tid nĂ€r sĂ„vĂ€l sant som falskt finns lĂ€ttillgĂ€ngligt pĂ„ internet och i mĂ„nga andra kanaler ökar kraven pĂ„ landets kommunikatörer. Information behöver nĂ„ rĂ€tt person, i rĂ€tt tid och pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt.

Hur navigerar man som kommunikatör i ett mycket brett uppdrag i kommun, region och pĂ„ statliga myndigheter? Är det de traditionella mediernas kanaler eller de egna som ska fĂ„ mest uppmĂ€rksamhet frĂ„n kommunikationsavdelningen? Vilka Ă€r framgĂ„ngsrecepten för att pĂ„verka beteende och pĂ„ vilket sĂ€tt frĂ€mjar man medborgardialog och sĂ€krar att alla medborgare inkluderas?

Detta och mycket mer presenteras under Publikom! 

LÀs mer om eventet hÀr.

Publikom arrangeras den 25-26 mars 2025 pĂ„ MĂŒnchenbryggeriet i Stockholm.